Nokat Varzeshi

توصیه ها ، دانستنی فوتبالی ، سخن بزرگان ، نکات ورزشی و تغذیه مناسب برای ورزش + جمله های انگیزشی

Nokat Varzeshi

توصیه ها ، دانستنی فوتبالی ، سخن بزرگان ، نکات ورزشی و تغذیه مناسب برای ورزش + جمله های انگیزشی

مشاهده صفحه جديد
نویسندگان

💢خوردن پس از فعالیت ورزشی💢

يكشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۷، ۰۲:۳۵ ب.ظ


خوردن پس از فعالیت ورزشی نقش مهمی را در کمک به بازیافت سریع ورزشکار بازی می کند به طوری که او می تواند خستگی ناشی از تمرین قبلی را به طور کامل برطرف کرده و مجددا روز بعد به خوبی تمرین کند. زمانبندی، عامل مهمی در تسریع بازیافت و کمک به ترمیم بافت عضلانی است. ورزشکاران باید بلافاصله پس از اتمام تمرین به منظور بازسازی بهینه ذخایر گلیکوژن عضله و کبد در عرض 15 دقیقه نوشیدنی های حاوی کالری را مصرف کنند.

در صورت عدم انجام این کار، آنها به 24 ساعت اضافی جهت بازیافت نیاز دارند. زمانیکه تمایل ورزشکاران برای خوردن کمتر است، زمانی می باشد که به خوردن بیشتری نیاز دارند! تحقیقات اخیر اثرات مفید شیرکاکائو را به عنوان یک نوشیدنی مناسب برای بازیافت تایید کرده اند. سوپ فوری یا سوپ جو و دسر می توانند یک غذای گرم و مغذی بوده و سوخت مناسب برای پس از فعالیت ورزشی را فراهم آورد.  سایر منابع خوب و مفید برای پس از وعده پس از فالیت ورزشی می تواند آب پرتقال، چوب شور، موز و گرانولا بار باشند. مواد غذایی با ترکیب کربوپروتئینی مانند شیرکاکائو، تریال میکس، ساندویچ کره بادام زمینی، نوشیدنی های ورزشی حاوی کربوهیدرات بالا نیز گزینه های مناسب برای وعده بعد از تمرین می باشند.

۹۷/۱۰/۲۳
نیما ایگدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی